Стратегія «Обери позицію»

Використовується  на різних етапах уроку. Найчастіше – це вибір раціонального способу розв’язування завдання або вирішення проблемної ситуації. Цей метод допомагає у виборі позиції щодо спірних проблем, а також ознайомленні з аргументами тих, хто обирає іншу позицію. Потрібно скласти план стратегії.

                                           План стратегії:

1. За темою обрати позиції, записати їх на дошці.

2. Навести не менше ніж два аргументи на підтримку своєї точки зору.

3. Підійти до дошки й обрати позицію письмово.

4. Пояснити свій вибір, не наводячи аргументів.

5. Під час обговорення можна зайняти іншу позицію, якщо думка змінилася.

6. Можна провести дебати (на уроці математики дебати краще проводити короткими).

Наприклад. Дано схему задачі.

1.     Завдання. Скласти задачу за схемою. Учитель пропонує три позиції:  «Так», «Ні», «Не знаю».

«Ноліки». Так. Доводять, що за схемою мож­на скласти і розв'язати задачу.

«Ікси». Ні. Доводять що за даною схемою не можна ні скласти, ні розв'язати задачу.

«Ігрики». Не знаю. Доводять, що вони не знають, як діяти в даній ситуації.

« Альфи » придумують умову і розв'язують задачу.

Підбиваючи підсумки, учитель зазначає, що відповіді учнів були дані залежно від позиції. Учас­никам запропоновано назвати найпереконливіші аргументи своєї і протилежної сторони, кожна група усно складає задачу до даної схеми.

sdsd


                                    Стратегія «Сюрприз»

Стратегія дає можливість швидко й цікаво підбити підсумок уроку. Полягає в тому, що до початку уроку або учитель, або хтось із учнів готує картки, які в стислій формі ілюструють матеріал уроку й потребують коментарів. Це може бути: розпізнавання формул, заповнення пропусків у формулах чи правилах, вибір методів для розв’язування рівнянь,задач . Картки поміщають в яскраву «чарівну скриньку». Підбиваючи підсумки, учитель (учень) витягає картки, пропонує учням навести потрібний коментар.

Особливості стратегії:

- ефективна в опрацюванні результатів уроку, на якому засвоєно або використано комплексні знання, наприклад, декілька способів розв’язання, декілька формул ;

- дає можливість наприкінці уроку зосередитись на головному ,підвести підсумки;

- вносить в урок елемент гри, сприяє розвитку зацікавленості до предмета, розвитку позитивних емоцій;

 

Прийом «Асоціативний кущ»

Дуже цікавою та ефективною є стратегія «Асоціативний кущ», спонукає до вільного мислення. Успішно використовую її на етапах актуалізації знань або рефлексії.

Для складання асоціативного куща слід дотримуватись таких правил:

1. Записати на дошці чи аркуші у центрі ключове слово, обвести його.

2. Записати всі слова , які спадають на думку.

3. Після того як заповнені всі можливі «гілки», вказати аспекти проблеми, що потребують додаткової інформації.

4. Поставити знаки питання біля частин куща, в яких є невпевненість.

5. Записати всі ідеї, які є, або скільки  дозволяє час.